7 Elemente van kuns: Lyn

Lyn is een van die 7 elemente van kuns, tesame met, toon, tekstuur, kleur, ruimte 2-dimensionele vorm en 3-dimensionele vorm. 

‘N lyn is eenvoudig ‘n punt wat langer is as wat dit breed is, so dit is eenvoudig, elke lyn is net ‘n punt A tot B, of is dit? Paul Klee het gesê ‘n tekening is ‘n punt wat vir ‘n stappie gegaan het en hy was reg. Maar as kunstenaars moet ons  besorg wees oor hoe daardie punt presies stap: hardloop hy, drentel hy, fluit hy, is hy opgewonde of is hy net te moeg en kan nie eens beweeg nie. Dit is waar lynkwaliteit inkom.

Lynkwaliteit verwys na die dikte of die dunheid van ‘n lyn, vervelige lynkwaliteit het geen persoonlikheid nie, die lyn is dieselfde dikte, met dieselfde snelheid gedoen. Goeie lynkwaliteit wissel in dikte, spoed en beweging – jy kan die kunstenaar se emosie voel, jy kan amper sien hoe die kunstenaar se hand die lyn gemaak het. Dit is een opgewonde punt die of miskien is hy baie bang – dit hang af van hoe jy daarna kyk. Wat belangrik is, is dat dit emosie oordra.

Jy kry verskillende soorte lyne, kom ons kyk na ‘n paar basis tipes lyne: ons sien dikwels vertikale lyne, horisontale lyne, diagonale lyne, stippellyne, sigsaglyne en geboë lyne.

Kom ons kyk na kontoerlyne – kontoer is die Franse woord vir die omtrek, die buitelyn, maar dit kan ook verwys na die lyn wat die vorm aandui. In kuns as ons oor kontoerlyne praat, bedoel ons die omtrek of die voorwerp of die kontoer lyn wat die voorwerp volg en die vorm beklemtoon. Kyk na my video oor kontoertekeninge vir meer besonderhede oor kontoerlyne.

As ons lyne nader aan mekaar maak, kan ons donker areas en ligte ares skep. Hoe meer lyne ons nader aan mekaar plaas, hoe donkerder dit word, hoe minder lyne ons gebruik, hoe ligter word dit. Kunstenaars gebruik hierdie tegniek om voorwerpe te skakeer. 

Die mees algemene manier om dit te doen, is met arsering. As kunstenaars gebruik ons ​​gewoonlik hierdie ses soorte arseering: parallelle arsering, kontoer arsering, kruis arseringi, fyn kruis arseringi, mandjiebroei en stippel. Al hierdie word geskep deur slegs lyn te gebruik. 

Waneer jy met lyn werk is die belangrik om in ag te neem watse tiepe merk jy maak en hoe goed jy daardie merk maak. Dit geld vir enige kunsmateriaal van enige oppervlak, nie net verf op doek of potlood op papier nie.

‘N puntjie gemaak met ‘n potlood, ‘n streep met ‘n pen, ‘n swaai  met ‘n kwas – dit is alles verskillende soorte merke. Elke keer as jou kwas die doek tref of jou potlood ‘n streep maak, maak jy ‘n merk. Dit is ‘n fundamentele element in die maak van enige soort kuns en dit is hoe ons emosies, beweging en ander konsepte wat ons in ons kunswerk wil oordra, begin uitdruk.

Jou tiepe merk kan los en vry wees, of gestructureerd en beheerd. Die meeste kunstenaars werk met verskillende merke in elke skildery, maar daar is ‘n paar style soos pointillisme waar jy net een soort merk kry. 

Dit is maklik om ‘n merk as ‘n boublokkie te sien vir alles wat jy skep. ‘n Enkele kolletjie skep ‘n punt, ‘n verlengde punt word ‘n lyn, ‘n groep lyne word ‘n vorm en ‘n reeks herhalende vorms of lyne  word ‘n patroon.

Kom ons kyk na ‘n paar beroemde skilderye en hoe hierdie kunstenaars lyn in hul kunswerke gebruik het. 

As ons aan Jackson Pollock dink, dink ons ​​aan druppels en vry lyne. 

As ons aan Henri Matisse se kuns dink, dink ons ​​aan ‘n eenvoudige aanhoudended lyn wat die figuur van ‘n vrou of ‘n gesig  uitbeeld. 

Waneer ons na die kunswerke van Basquiat kyk, sien ons growwe, ekspressiewe lyne gedoen met baie gevoel, wat baie emosie wek. en in sommige gevalle ongemak skep by kykers. 

As ons na ‘n Roy Lichtenstein-kunswerk kyk, sien ons baie gebruik van gekontroleerde lyn wat presies is en met perfeksie gedoen is. 

Laat ons nie die meester van die lyn Vincent Van Gogh vergeet nie. Hy is bekend , vir sy klein lyntjies of strepies wat deur sy kunswerke vloei. Ongeag wat Van Gogh skilder het het hy dit met lyn uitgebeeld.  ons herken sy kuns aan sy unieke lynwerk. Sy gebruik van lyn definieer sy styl en het hom wêreldwye erkenning gegee.

Noudat jy alles van lyne, lynkwaliteit en merke weet, hoe help dit jou om jou eie kunswerke te verbeter? Volgende keer waneer jy na jou eie kunswerk kyk vra jouself; “Gebruik ek goeie lynkwaliteti? Maak ek interresante merke met my potlood of kwas? Wek die soort lyn wat ek gebruik die regte emosie? Dra my lynwerk by tot die boodskap van my kunswerk? 

Ek ontmoet baie studente en gewoonlik het hulle wonderlike kunshelde wat hulle volg op Pinterest of Instagram, en hulle het gewoonlik geen idee hoe om daardie soort wonderlike kuns te skep nie. Gewoonlike is die  probleem meestal met hul gebruik van lyn. Hulle lynkwaliteit is verveelig, hulle lyne wissel nie in dikte nie, hulle lyne is nie interessant genoeg nie, of hulle kyk nie mooi genoeg nie. Kuns gaan daaroor om jou oog te oefen en jou oog te leer om werklike te kan sien. 

Ek hoop die video het jou gehelp om jou oog op te lei om lyn op ‘n nuwe manier te sien. Ek hoop dat u almal wonderlike lyne in u kunswerke kan maak en ek kan nie wag om jou wonderlike lynkwaliteit te sien nie!

Lyn is een van die 7 elemente van kuns, tesame met, toon, tekstuur, kleur, ruimte 2-dimensionele vorm en 3-dimensionele vorm. 

‘n Lyn is eenvoudig ‘n punt wat langer is as wat dit breed is, so dit is eenvoudig, elke lyn is net ‘n punt A tot B, of is dit?

Paul Klee het gesê ‘n tekening is ‘n punt wat vir ‘n stappie gegaan het en hy was reg.

Maar as kunstenaars moet ons  besorg wees oor hoe daardie punt presies stap:

hardloop hy, drentel hy, fluit hy, is hy opgewonde of is hy net te moeg en kan nie eens beweeg nie.

Dit is waar lynkwaliteit inkom.

Lynkwaliteit verwys na die dikte of die dunheid van ‘n lyn, vervelige lynkwaliteit het geen persoonlikheid nie, die lyn is dieselfde dikte, met dieselfde snelheid gedoen.

Goeie lynkwaliteit wissel in dikte, spoed en beweging – jy kan die kunstenaar se emosie voel, jy kan amper sien hoe die kunstenaar se hand die lyn gemaak het.

Dit is een opgewonde punt die of miskien is hy baie bang – dit hang af van hoe jy daarna kyk. 

Wat belangrik is, is dat dit emosie oordra.

Jy kry verskillende soorte lyne, kom ons kyk na ‘n paar basis tipes lyne: ons sien dikwels vertikale lyne, horisontale lyne, diagonale lyne, stippellyne, sigsaglyne en geboë lyne.

Kom ons kyk na kontoerlyne – kontoer is die Franse woord vir die omtrek, die buitelyn, maar dit kan ook verwys na die lyn wat die vorm aandui.

In kuns as ons oor kontoerlyne praat, bedoel ons die omtrek of die voorwerp of die kontoer lyn wat die voorwerp volg en die vorm beklemtoon.

Kyk na my video oor kontoertekeninge vir meer besonderhede oor kontoerlyne.

As ons lyne nader aan mekaar maak, kan ons donker areas en ligte ares skep. Hoe meer lyne ons nader aan mekaar plaas, hoe donkerder dit word, hoe minder lyne ons gebruik, hoe ligter word dit.

Kunstenaars gebruik hierdie tegniek om voorwerpe te skakeer. 

Die mees algemene manier om dit te doen, is met arsering. As kunstenaars gebruik ons ​​gewoonlik hierdie ses soorte arseering: parallelle arsering, kontoer arsering, kruis arseringi, fyn kruis arseringi, mandjiebroei en stippel. Al hierdie word geskep deur slegs lyn te gebruik. 

Waneer jy met lyn werk is die belangrik om in ag te neem watse tiepe merk jy maak en hoe goed jy daardie merk maak. Dit geld vir enige kunsmateriaal van enige oppervlak, nie net verf op doek of potlood op papier nie.

‘n puntjie gemaak met ‘n potlood, ‘n streep met ‘n pen, ‘n swaai met ‘n kwas – dit is alles verskillende soorte merke.

Elke keer as jou kwas die doek tref of jou potlood ‘n streep maak, maak jy ‘n merk. Dit is ‘n fundamentele element in die maak van enige soort kuns en dit is hoe ons emosies, beweging en ander konsepte wat ons in ons kunswerk wil oordra, begin uitdruk.

Jou tipe merk kan los en vry wees, of gestruktureerd en beheers wees.

Die meeste kunstenaars werk met verskillende merke in elke skildery, maar daar is ‘n paar style soos pointillisme waar jy net een soort merk kry. 

 

Dit is maklik om ‘n merk as ‘n boublokkie te sien vir alles wat jy skep. ‘n Enkele kolletjie skep ‘n punt,

‘n verlengde punt word ‘n lyn,

‘n groep lyne word ‘n vorm

en ‘n reeks herhalende vorms of lyne  word ‘n patroon.

Kom ons kyk na ‘n paar beroemde skilderye en hoe hierdie kunstenaars lyn in hul kunswerke gebruik het. 

As ons aan Jackson Pollock dink, dink ons ​​aan druppels en vry lyne. 

As ons aan Henri Matisse se kuns dink, dink ons ​​aan ‘n eenvoudige aanhoudende lyn wat die figuur van ‘n vrou of ‘n gesig  uitbeeld. 

Waneer ons na die kunswerke van Basquiat kyk, sien ons growwe, ekspressiewe lyne gedoen met baie gevoel,

wat baie emosie wek. en in sommige gevalle ongemak by kykers skep. 

As ons na ‘n Roy Lichtenstein-kunswerk kyk, sien ons baie gebruik van gekontroleerde lyn wat presies is en met perfeksie gedoen is. 

 

Laat ons nie die meester van die lyn Vincent Van Gogh vergeet nie. Hy is bekend , vir sy klein lyntjies of strepies wat deur sy kunswerke vloei.

Ongeag wat Van Gogh skilder het het hy dit met lyn uitgebeeld.  ons herken sy kuns aan sy unieke lynwerk.

Sy gebruik van lyn definieer sy styl en het hom wêreldwye erkenning gegee. 

Noudat jy alles van lyne, lynkwaliteit en merke weet, hoe help dit jou om jou eie kunswerke te verbeter?

Volgende keer waneer jy na jou eie kunswerk kyk vra jouself;

Gebruik ek goeie lynkwaliteti? Maak ek interresante merke met my potlood of kwas?

Wek die soort lyn wat ek gebruik die regte emosie? Dra my lynwerk by tot die boodskap van my kunswerk? 

Ek ontmoet baie studente en gewoonlik het hulle wonderlike kunshelde wat hulle volg op Pinterest of Instagram, en hulle het gewoonlik geen idee hoe om daardie soort wonderlike kuns te skep nie.

Gewoonlike is die  probleem meestal met hul gebruik van lyn. Hulle lynkwaliteit is vervelig,

hulle lyne wissel nie in dikte nie, hulle lyne is nie interessant genoeg nie, of hulle kyk nie mooi genoeg nie.

Kuns gaan daaroor om jou oog te oefen en jou oog te leer om werklik te kan sien. 

 

Ek hoop die video het jou gehelp om jou oog op te lei om lyn op ‘n nuwe manier te sien. Ek hoop dat u almal wonderlike lyne in hulle kunswerke gaan maak en ek kan nie wag om jou wonderlike lynkwaliteit te sien nie!

Leave a Reply